3 tipy pro lepší spánek dětí

3 tipy pro lepší spánek dětí


Nejen na jaře, kdy se prodlužují dny, rodiče doslova bojují se spánkovým režimem svých malých dětí. Projděte si s námi tipy, které pomohou usnout i vašemu dítku.

 

 

1. Večerní zpívání
I malé miminko si všímá, když se každý den něco opakuje, a vytvoří si návyk. Jistě nebudeme po miminku vyžadovat, aby chodilo v sedm večer spinkat, ale pokud si přejete, aby se odchod ke spánku v určitý čas stal pravidelnou záležitostí, vytvořte si osobité rituály. Je dobré dítě večer převlékat v jedné místnosti, kde jej vždy umyjete. Při oblékání můžete začít zpívat vždy stejnou písničku, kterou si dítě zapamatuje, a bude ji časem samo vyžadovat. Signál, že se jde spát, je vytvořen.

     

 

2. Večerka

Aby dítě poznalo, že se den a noc střídají, je třeba vytvořit vhodné podmínky. Po koupání jej uložte do dětské postýlky, kde na něj bude čekat pohodlná matrace a lůžkoviny s klidnými motivy. Když se děťátku nechce spát, věnujte se mu, ale klidným hlasem, a snažte se tlumit i světlo v místnosti. Monotónní povídání, klidné zpívání a broukání ukolébá i vaše dítě. 

 

     3. Pohodlí především!!

Když se vašemu dítku nedaří spát, možná je na vině také místo ke spánku. Tvrdá matrace, nepřiměřené osvětlení v místnosti, zvukové vjemy. Nejspokojeněji děti usínají na  matracích s přírodními materiály. Dětská matrace kokos je vhodná pro novorozence, je ekologická a hypoalergenní podobně jako dětská matrace pohanka. Obě varianty spojují vysoké standardy na komfort, prodyšnost a použití přírodních materiálů. Zkontrolujte, zda na vámi zvoleném povlečení nejsou prvky, které v příšeří působí strašidelně. Místo ke spánku můžete doplnit tlumeným světlem lampičky. Nedbejte na prvotní nezdary. Vytrvejte ve svém úsilí, a i vaše dítě bude spokojeně usínat. Správné návyky je třeba vytvářet každý den. Přejeme vám klidného a spokojeného bryndulína.

 

autor:Veronika Lanková